Dziś bycie dobrym przedsiębiorcą jest ważne, ale na rynku znacznie bardziej pożądany jest dobry pracownik. Każdy z nas ma dostęp do Internetu i innych źródeł, dzięki którym może lepiej przygotować się do pracy u kogoś, a mimo to są pewne cechy, którymi może pochwalić się niewielka garstka ludzi. Są oni niesamowicie cenni na rynku i każdy pracodawca mocno postara się, żeby utrzymać ich w swojej firmie.
1. Zawsze trzymasz się wyznaczonych terminów
Punktualność to dziś jedna z tych cech, których brakuje praktycznie w każdej grupie społecznej. Są osoby, które będą spóźniały się do pracy notorycznie, ale nie będą się tym zbytnio przejmowały, bo mają świadomość, że nic im za to nie grozi. To samo tyczy się dotrzymywania terminów w samej pracy.
Dziś pracownik terminowy jest na wagę złota. Nie chodzi jednak o tę osobę, która dzień przed oddaniem projektu przypomina sobie, że to ona miała się nim zająć i zarywa noc, żeby go ukończyć. Najlepsi są pracownicy, którzy potrafią organizować swoją pracę tak, aby bez problemów ze wszystkim zdążyć i jeszcze na koniec sprawdzić swoją pracę.
2. Szybko dostrzegasz i naprawiasz swoje błędy
Pracownik, który potrafi zauważyć, gdzie zrobił błąd, to pracownik cenny. Wielu z nas bowiem nie ma takiej możliwości. Nie chodzi o to, że uważamy się za nieomylnych. Nasz mózg inaczej podchodzi do sprawdzania cudzej pracy, bo jej nie zna. Kiedy zapoznajemy się z czymś nowym, jesteśmy czujniejsi i ostrożniejsi. Nasze błędy trudniej nam dostrzec, bo nie skupiamy się aż tak bardzo na tym, co znamy.
Dobry pracownik jednak jest w stanie w pełni potraktować swoją pracę jako element bezwzględnie wymagający sprawdzenia i jest w stanie wyłapać swoje błędy, nawet jeśli są drobne i pozornie nieszkodliwe.
3. Jesteś lojalny i przyczyniasz się do rozwoju firmy
Większość pracodawców stawia na lojalnych pracowników, a to dlatego, że każdy z nich kosztuje. Mowa tu przede wszystkim o szkoleniach, ale także składkach na ZUS czy płatnych urlopach.
Inwestowanie w pracownika jest bardzo ważnym elementem rozwoju firmy i bez niego nie uda nam się utrzymywać naszej pozycji na rynku. A jeśli pracownik, w którego inwestujemy, zdecyduje się przejść do konkurencji tylko dlatego, że dostał taką możliwość, to tracimy na tym ogromne pieniądze. Jeśli pracownik się angażuje i chce cały czas działać na rzecz firmy, jest on dla nas ważny i warty kolejnych podwyżek i szkoleń.
Więcej wpisów powiązanych z tym tematem znajdziesz w serwisie https://www.polityka24.pl.